Головна » 2008 » Січень » 5 » Вища освіта робить людину асоціальною
17:13
Вища освіта робить людину асоціальною


Проведене німецькими вченими соціологічне опитування показало, що кількість соціальних контактів і рівень освіти пов'язані зворотною залежністю. Суєтність життя й спілкування анітрошки не вирішують проблему формування соціальних зв'язків - освічені поринають у безодню самітності.

Вчені з університету Хагена (Німеччина) у ході соціологічного дослідження встановили, що людям з вищою освітою набагато складніше заводити нові знайомства, у тому числі для створення родини. Зараз у німецьких містах біля половини населення живе на самоті, і ця тенденція підсилюється.

"Після завершення освітнього процесу люди зіштовхуються з загрозою самітності, - говорить соціолог Йохен Хіршль (Jochen Hіrschle), один з керівників дослідження. - За час навчання вони звикають шукати друзів і партнерів тільки в освітніх установах, і потім точно так само намагаються шукати їх на роботі. Інші шляхи формування нових соціальних контактів стають для них важкодоступними".

Можна було б припустити, що в століття свободи пересування заводити нові знайомства стало легше. "Це не так, - заперечує Хіршль. - Раніше, коли життя людини було обмежене, наприклад, одним містом, супутника життя без особливих проблем знаходили серед друзів, сусідів та інших членів локального співтовариства".

Глобалізація та індивідуалізація призводять до руйнування цих важливих соціальних мереж, які нема чим замінити. Одночасно з ростом мобільності збільшилася й соціальна дистанція. Те, що ми можемо швидко переміщатися містами і країнами, збільшує кількість зустрічей, але не знайомств, говорить експерт.

За даними опитування, 32% учасників з вищою освітою зустріли супутника життя під час навчання або на роботі (проти 17% серед інших опитаних), 41% - у дружньому колі, на дискотеках і в інших місцях проведення дозвілля (проти 60%).

Хіршль також відзначає, що люди з вищою освітою інакше проводять вільний час - вони воліють зустрічатися з обмеженим колом друзів у себе вдома замість того, щоб кудись йти. Це, у свою чергу, ще більше підсилює соціальну дисоціацію суспільства.

Очевидно, що суть проблеми корениться не в освіті як такій, а в особливостях сучасного ліберального суспільства й сучасної ліберальної освіти. Як саме вирішувати зненацька виниклу проблему, поки що не зрозуміло. Однак вирішувати її необхідно - від цього залежить доля ліберального суспільства й ліберальної освіти взагалі.
Переглядів: 762 | Додав: damar | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]