Головна » Статті » Психологія » Психологія у вищій школі |
! Активність особистості – здатність особистості
до свідомої трудової соціальної діяльності, міра цілеспрямованого,
планомірного перетворення нею
навколишнього середовища самої себе. Активність особистості виявляється в її
ініціативності, діловитості, психологічному налаштуванні на діяльність. Більшість навчається у ЗОШ,
здобуваючи закінчену загальну і політехнічну освіту, у ПТУ, коледжах, поєднуючи
набуття середньої освіти з оволодінням обраною професією. Усвідомлений вибір професії
передбачає розуміння суспільної значимості, знання вимог професій до людини,
наявність відповідних особистісних якостей. Свідоме ставлення до професії
проявляється у професійних намірах особистості. Важливі зміни свідомості і
самосвідомості тісно пов’язані з орієнтацією на майбутнє. Підлітки прагнуть стати
дорослими, чого вони опосередковано можуть досягти, реалізувавши свої
професійні наміри у навчанні, ставши суб’єктом праці. Щоб стати суб’єктом
праці, зайняти активну позицію в системі суспільних відносин слід володіти ЗУН,
виховувати певні особистісні якості. Ведуча
активність підлітків складається з компонентів: ▫
Елементи професійно ділового спілкування з іншими людьми ▫
Знання змісту професії як мотиваційного фактору і її
вибору. ▫
Усвідомлення навчальної діяльності і результат навчання
як засобу здійснення намірів. ▫
Співвіднесення вибору передбачуваної професії та реальних
занять у вільний час. Можливості у професійному
становленні підлітка пов’язані з успіхами у навчанні. Необхідним є глибоке
знання, старанність. Позитивне ставлення до навчання забезпечує йому позитивну
мотивацію. В цілому наявний нерівномірний розподіл в поведінці підлітка різних
компонентів їх активності, що характеризує особливості професійних намірів. Учіння
залишається основним видом діяльності, у ході якої: ▫
Набувають систематичних знань з основ наук, переходять
від емпіричних узагальнень до теоретичних понять; ▫
Змінюються соціальні мотиви навчальної діяльності –
широкої дієвості набувають соціальні мотиви, пов’язані з підготовкою до
трудової діяльності, а таке усвідомлення обов’язку; ▫
Орієнтуються на самостійне виконання завдань, прагнуть до
самостійності, полюбляють завдання проблемного характеру; ▫
Зростає роль праці, розширюється їх участь у продуктивній
трудовій діяльності. Це відповідає їх фізичним можливостям і потребам; ▫
Здатні до тривалішої систематичної праці, усвідомлення її
суспільної значимості; ▫
Суспільно-корисна праця, результативність якої оцінюється
дорослими, стає для них особливо привабливими; ▫
Приваблює така праця, де вони можуть виявляти певну
ініціативу і творчість, вступати у суспільні зв’язки, виявляти свою
працьовитість; ▫
Зміцнюється психологічна готовність до праці; ▫
Потяг до колективної праці разом з дорослими – це
дисциплінує, зміцнює витривалість, організованість, привчає контроль; ▫
Активна проба сил в різних областях трудової діяльності; ▫
Прагнуть утвердити і розкрити себе в реальних умовах
суспільно корисної діяльності. | |
Переглядів: 806 | |
Всього коментарів: 0 | |