Головна » Статті » Мои статьи

Організація ТО тракторів

Організація технічного обслуговування тракторів передбачає планування строків його проведення, підбір виконавців кожного виду робіт, визначення місця та режиму їх роботи, вибір необхідного обладнання та порядок його використання, встановлення способів контролю, розробка заходів матеріального та морального стимулювання, відповідальності за результати роботи машин і людей. Крім вказаних поточних питань, інженерно-технічній службі доводиться постійно вирішувати питання пов’язані з розвитком виробничо-технічної бази, підготовкою, підвищення кваліфікації та атестації ремонтно-обслуговуючого персоналу, дотримання вимог охорони праці, створення відповідних санітарно-побутових умов.

В ТОВ „Велетень” має місце централізований спосіб організації технічного обслуговування. Такий спосіб вибраний в залежності від прямих затрат коштів з урахуванням відстані переїздів тракторів від місця роботи до стаціонарного пункту технічного обслуговування, наявності виробничого обладнання та обслуговуючого персоналу.

Формою організації технічного обслуговування є спеціалізована. Така форма передбачає обслуговування тракторів майстром-наладчиком, на стаціонарному пості забезпеченого засобами механізації та необхідними приладами.

Такий метод організації вважається економічно доцільним, чисельний склад машинно-транспортного парку достатній для повного завантаження існуючої форми виробничо-технічної бази та засобів технічного обслуговування.

При цьому проведення щозмінного механічного обслуговування покладено на механізатора, котрий також бере участь у виконанні складних видів технічного обслуговування, допомагаючи майстру-начальнику.

ТО-1, ТО-2, СТО-3, СТО-ВЛ тракторів проводить майстер-наладчик за участю механізатора.

ТО-3 тракторів виконують майстер-наладчик і майстер-діагност за участю механізатора та слюсарів по регулюванню паливної апаратури, гідравлічних систем та електрообладнання.

Ресурсне діагностування, а також періодичний огляд проводить майстер-наладчик та майстер-діагност за участю механізатора. Несправності, що виникають в процесі роботи, усуває механізатор, використовуючи набір інструментів, що входить у комплект машин. Несправності, виявлені при проведенні періодичних обслуговувань,  усуває майстер-наладчик. Складні несправності, що виникли в процесі роботи чи виявлені при діагностуванні та технічному обслуговуванні усувають майстер та слюсарі по ремонту, газоелектрозварник. Як показує досвід, покладення на майстра-наладчика обов’язків по ремонту призводить до порушення строків технічного обслуговування і зниження показників надійності машини.

Майстер-наладчик зобов’язаний:

-         забезпечувати своєчасне проведення запланованих видів технічного обслуговування;

-         організовувати своєчасне забезпечення поста технічного обслуговування матеріалами та запасними частинами;

-         постійно підтримувати робочий стан та професійно використовувати обладнання для технічного обслуговування машин;

-         виконувати всі операції з технічного обслуговування з дотриманням технічних вимог;

-         інформувати інженерно-технічних працівників про технічний стан машин та про відношення механізаторів до своїх обов’язків щодо обслуговування машин;

-         вести обліково-звітну документацію на проведення технічного обслуговування та ін.

Керування технічним обслуговуванням полягає у плануванні для кожної машини конкретних строків виконання усіх видів обслуговування, матеріально-технічного забезпечення та контролю.

Правильне планування та чітко налагоджений контроль технічного обслуговування є необхідними умовами високої технічної готовності та ефективного використання машин.

Планування ТО поділяють на оперативне та перспективне. Основним завданням оперативного планування ТО є визначення конкретних строків проведення робіт і доведення цих строків до конкретних виконавців. Основою для оперативного планування ТО є план виконання механізованих робіт і визначене за ним планове завантаження кожної машини.

Перспективне планування передбачає розробку річного плану технічного обслуговування і ремонту, визначення обсягів робіт та їх розподілу.

Для розробки річного плану ТО тракторів необхідно підготувати такі вихідні дані: склад тракторів за типами і марками машин; характеристику технічного стану кожної машини на початок планового року; планове завантаження машин; нормативну періодичність технічного обслуговування машин.

Залежно від умов використання тракторів допускається відхилення фактичної періодичності ТО-1, ТО-2, ТО-3 до 10 % встановленої величини.
Категорія: Мои статьи | Додав: damar (27.08.2012)
Переглядів: 2003 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]