Головна » Статті » Мовознавство » Історія, теорія, методологія |
Олександр Потебня (1835-1891) -
Український
мовознавець -
Засновник
Харківської лінгвістичної школи -
Представник
психологічного напряму в слов’янському мовознавстві "Думка і мова”
(1862) „Замітки про малоруське наріччя” (1866) „Із записок з теорії словесності” (1878) „Слово о полку Ігоревім. Текст і примітки” ( 1878) „Пояснення малоросійських і споріднених народних пісень у двох томах”
(1883-1887) „Із записок з руської граматики” в чотирьох томах” (Т.1-2, 1874; Т.3, 1899;
Т.4, 1941) „Мова і народність” (1895) Основні положення: -
У його діяльності
виділяють два періоди: І(1860-1865) – дослідження мови у
зв’язку з опрацюванням філософсько-психологічної теорії мови, яка ґрунтувалася
на ідеях Гумбольта і Штейнталя; ІІ (1865-1891) – дослідження
фонетики, граматики, діалектології слов’янських мов і психології
словесно-художньої творчості. -
Зв’язок мови і
мислення. -
Граматика не
підпорядковується логіці. -
Мова постійно
розвивається. -
В творенні слова
відіграє роль 2 мислених комплекси: пізнавальне і пізнане. -
В кожному слові
можна виділити суб’єктивне і об’єктивне. -
Ввів поняття ближче
і дальше значення слова. -
Заперечує
полісемію. -
„Всяке розуміння є
нерозуміння”: почуту фразу кожен розуміє не зовсім так, як той, хто її вимовив.
Це розуміння залежить від досвіду, інтелектуального розвитку, психологічних
особливостей індивіда.„Всяке розуміння є
нерозуміння”: почуту фразу кожен розуміє не зовсім так, як той, хто її вимовив.
Це розуміння залежить від досвіду, інтелектуального розвитку, психологічних
особливостей індивіда. | |
Переглядів: 2050 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||