Головна » Статті » Педагогіка » Матеріали з педагогіки |
Г ГАЗЕТА ЛІНГВІСТИЧНА – друковане або рукописне
видання з певною періодичністю виходу (щотижня, щомісяця), розраховане на учнів
різного віку. Можу бути присвячена одній або кільком темам, мати постійну або
змінну назви, здебільшого випускається членами лінгвістичного гуртка. Словник-довідник української лінгводидактики.
Навчальний посібник / Кол. Авторів за ред. М.Пентилюк. – К.: Ленвіт. 2003. –
С.33. ГІПЕРТЕКСТ – 1) особливий метод побудови
інформаційних систем, що забезпечує прямий доступ до інформації на підставі
логічного зв’язку між її блоками; «) система представлення текстової та
мультимедійної інформації у вигляді мережі пов’язаних між собою текстових й
інших файлів, яка застосовує нелінійний, асоціативно-фрагментарний і сітковий
принципи репрезентації інформації; 3) особливий універсальний інтерфейс, що
характеризується високим ступенем інтерактивності. Селіванова О. Сучасна лінгвістика: термінологічна
енциклопедія. – Полтава: Довкілля – К., 2006. – С.86. ГОВІР - територіальне окреслене діалектне
утворення, що має особливості у фонетичній системі, морфологічній будові,
лексиці тощо і об'єднує у своєму складі групу однотипних говірок. Говори
входять до складу наріч, або діалектних груп. Наприклад,
середньонаддніпрянські, слобожанські і степові говори входять до складу
південно-східного наріччя. Струганець Л.В.
Культура мови. Словник термінів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2000. –
С.15. ГОВІРКА - найменша
одиниця територіальної диференціації діалектної мови. Говірка є реальною
комунікативною системою, засобом спілкування мешканців одного, рідше кількох
населених пунктів. Великий тлумачний
словник сучасної української мови / Уклад. і головн. ред. В.Т.Бусел. – К.: Ірпінь: ВТФ „Перун”, 2005. –
1728с. ГРАМАТИЧНА КАТЕГОРІЯ – система протиставлених
одна одній однорідних граматичних величин (граматичних форм із однорідними
значеннями). Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. –К.,
2002. ГРАМАТИЧНІ НОРМИ – поділяються на морфологічні
(правильне вживання морфем) і синтаксичні (усталені зразки побудови
словосполучень, речень). Шевчук С.В. Українське ділове мовлення: Навч.
посібник. – К.: Літера, 2000. – С.6. ГРАМОТНІСТЬ – певний рівень знань з рідної мови і
рівень засвоєння правописних умінь і навичок. Показник загальної організації
навчально-виховного процесу в освітньому закладі. Визначають
також грамотність різних галузей культурного розвитку суспільства: музична,
політична, технічна тощо. Гончаренко С. Український педагогічний словник. – К..
1987. | |
Переглядів: 1323 | |
Всього коментарів: 0 | |